W tym artykule dokonamy krótkiego podsumowania i analizy głównych wskaźników rankingu SEO stron internetowych w wynikach wyszukiwania Google. Są to ważne informacje, jeśli chcesz być na bieżąco i uzyskać najlepiej zoptymalizowanie swojej strony, czy sklepu internetowego.
SEO, znane również jako optymalizacja pod kątem wyszukiwarek to proces optymalizacji strony internetowej. Dzięki SEO poprawisz pozycjonowanie swojej witryny w wyszukiwarkach i poprawisz UX (user experience) odwiedzającego, który obecnie jest najwyższym czynnikiem, który Google bierze pod uwagę przy podejmowaniu decyzji o pozycjonowaniu witryny. Z tego powodu strony z optymalizacją pod kątem wyszukiwarek zajmują wyższy procent najlepszych witryn w indeksie rankingu wyszukiwania. Doświadczenie użytkownika to kompendium strategii projektowania stron internetowych, które mają przekonać użytkownika do pozostania na stronie. Następnie celem jest utrzymanie uwagi odwiedzającego tak długo, jak to możliwe.
Jak Google ocenia jakość doświadczenia użytkownika?
Google używa wskaźnika znanego jako współczynnik klikalności (CTR). Jest to liczba kliknięć, które link do naszej witryny otrzymuje za każde 100 razy. Gdy CTR jest wysoki, oznacza to dla Google, że nasza strona internetowa jest atrakcyjna dla użytkowników. Aby poprawić user experience należy zadbać, aby użytkownik strony miał przyjemne wrażenia, przeglądając ją. Wchodzą w to takie czynniki ja szybkość i płynność w ładowaniu się strony, czy dostosowanie widoku w zależności od rodzaju urządzenia, z którego się korzysta, a także odpowiednie kolory i wizualizacja internetowa.
Niezależnie jednak od tego, jak dobry jest user experience, treść strony musi być także dobrej jakości, aby mieć uzyskać dobrą pozycję w wynikach wyszukiwania. Gdy w wynikach wyszukiwania pojawia się wiele stron o podobnym poziomie trafności, doświadczenie oferowane użytkownikowi jest brane pod uwagę przy pozycjonowaniu ich w wynikach wyszukiwania lub rankingu SERP (Search Engine Results Page). Możemy zawęzić to do najlepszych wygranych treści, ale jeśli treść jest tak samo trafna, wygrywa strona z najlepszym doświadczeniem użytkownika.
Jeśli chodzi o wyszukiwanie na urządzeniach mobilnych, użytkownicy powinni otrzymywać najbardziej trafne i aktualne wyniki w formacie zgodnym z urządzeniem, z którego korzystają. Od pewnego momentu to właśnie więcej użytkowników mobilnych wyszukuje treści, a popularność kompute -rów stacjonarnych spada, więc Google dostosował swoje algorytmy do tych wzorców użytkowania. W tym celu Google posiada również wskaźniki, które testują stronę internetową, aby sprawdzić, czy zapewnia ona pozytywne wrażenia użytkownikom mobilnym, takie jak rozmiar tekstu, szybkość ładowania, rozmiar przycisku itp.
Ważne jest także bezpieczeństwo strony internetowej. Problem z bezpieczeństwem na naszej stronie może przysporzyć różnego rodzaju problemów, jednym z nich jest utrata pozycji w wyszukiwaniach. Dlatego ważne jest, aby witryna posiadała certyfikat SSL. Internet roi się od zawirusowanych i podejrzanych stron – zadbaj, aby Twoja taka nie była.
Dodatkową przeszkadza są natrętne reklamy pełnoekranowe. Ten punkt jest w dużej mierze spójny z UX, gdyż nikt nie lubi miliona reklam. Które uniemożliwiają łatwego dostępu do oczekiwanych treści po kliknięciu w wyszukiwanie. A to może być frustrujące i znacząco odstraszyć potencjalnych odbiorców.